22 czerwca 2012

Jak fotografować produkty na sprzedaż | | Podstawy fotografowania | Poradnik

Jak to się dzieje, że cały tydzień kiedy siedzę w pracy jest niesamowity upał i ledwo można wytrzymać, a kiedy tylko zbliża się weekend, to leje???  Znacie odpowiedź na to pytanie?

Przedstawiam ostatni już pisany przez Ulę, artykuł o fotografowaniu. Po weekendzie kończymy nasz projekt mini warsztatów fotografii. Mam nadzieję, że chociaż kilka osób skorzystało.

Lekcja 6
Temat: Jak fotografować przedmioty na sprzedaż? - Ula Phelep


Wiele osób tworzących rękodzieło i sprzedających je w Internecie, zastanawia się dlaczego nie odnosi sukcesu podczas  jego sprzedaży. Mimo tego, że produkty są oryginalne i zachwycające, mało osób jest zainteresowanych ich kupnem. Możliwe, iż jedną z zasadniczych przyczyn tego stanu rzeczy są mało profesjonalne zdjęcia produktów.

Jak, więc fotografować nasze produkty, by przyciągały one uwagę potencjalnych klientów?

Oto kilka podstawowych wskazówek :


1. Poznaj swój aparat

Pisałam już o tym w moim artykule „Podstawy fotografowania – Podstawowe błędy przy fotografowaniu, czyli czego nie robić” - zanim weźmiesz aparat do ręki, przeczytaj jego instrukcję obsługi – to podstawa, którą każdy powinien znać.


2. Korzystaj z  naturalnego światła

Ustaw produkt blisko okna i fotografuj go w ciągu dnia (odradzam całkowicie robienie zdjęć wieczorem lub w nocy z fleszem – zdjęcia są płaskie i bez wyrazu). Uważaj jednak, by nie fotografować w bezpośrednim świetle (promienie słoneczne padające na obiekt).




3. Pomyśl o czystej powierzchni

Zwróć uwagę, by  przy fotografowanym obiekcie nie pojawiły się niepotrzebne przedmioty, które odwrócą od niego uwagę - jak np.: kawałek papieru, który akurat leży na stole, gdzie fotografujesz produkt, drobiazgi znajdujące sie w tle za obiektem, itp.

4. Użyj odpowiedniego tła

Najlepsze jest jednolite, neutralne tło. W prostocie leży bowiem całe piękno. Możesz tu użyc np. arkuszy papieru o jednolitym kolorze lub tych drukowanych do scrapbookingu. Idealnie, jako tło, nadają się również naturalne deski (np. parkiet podłogowy, stary drewniany stół), drukowane materiały, czy naturalne środowisko (trawa, ziemia, piasek, itp.).


5. Fotografuj szczegóły

Pomyśl o Twoich potencjalnych klientach, którzy nie mogą dotknąć, poczuć i obrócić produktu, by zobaczyć go z każdej strony, sprawdzić każdy interesujący szczegół. Zrób to dla nich; sfotografuj obiekt z wielu perspektyw, zbliż się na tyle, by przedstawić wszystkie oryginalne detale.



6. Stwórz swój styl

Zastanów się, w jakim stylu i w jakiej atmosferze mogłabyś sfotografować produkty, by ich zdjęcia stały się natychmiast rozpoznawalne przez innych.

  • Ten sam schemat: możesz użyć tego samego tła do wszystkich zdjęć, podobnych kolorów, czy tej samej modelki,
  • Opowiedz historię: dodaj do fotografowanego obiektu inspirujące Cię rzeczy (inne przedmioty związane tematycznie z Twoim produktem), dzięki którym przedstawisz coś więcej niż tylko podstawowy produkt; baw się światłem, kolorem i stwórz fantastyczne wpadające w pamięć zdjęcia.
  • Przedstaw użyteczność produktu; np.:jeśli jest to torba, zrób jej zdjęcie noszonej na ramieniu, czy zawieszonej na poręczy krzesła.
 
7. Popraw zdjęcia

Jesli uważasz, że zrobione przez Ciebie zdjęcie nie wyszło, jak chciałaś, popraw je lekko w programie komputerowym do obróbki zdjęć (ja używam Photoshop’a, istnieje  również darmowy program do sciągnięcia z sieci - GIMP). W internecie jest mnóstwo darmowych tutoriali, które uczą obróbki zdjęć. Do zdobycia podstawowej wiedzy jak używać takich programów, wystarczy wpisać w Google np. „rozjaśnianie zdjęć Photoshop” i pojawi się dziesiątki stron na ten temat.

Postaraj się zwiększyć nasycenie kolorów, popraw kadrowanie, zadbaj o odpowiednią wielkość zdjęcia (polecam 800 pikseli na dłuższym boku).


 PORTFOLIO                                     NAPISZ DO MNIE                                       FACEBOOK 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz