Przedstawiam ostatni już pisany przez Ulę, artykuł o fotografowaniu. Po weekendzie kończymy nasz projekt mini warsztatów fotografii. Mam nadzieję, że chociaż kilka osób skorzystało.
Lekcja 6
Temat: Jak fotografować przedmioty na sprzedaż? - Ula Phelep
Wiele osób tworzących rękodzieło i sprzedających je w Internecie,
zastanawia się dlaczego nie odnosi sukcesu podczas jego sprzedaży. Mimo tego, że produkty są
oryginalne i zachwycające, mało osób jest zainteresowanych ich kupnem. Możliwe,
iż jedną z zasadniczych przyczyn tego stanu rzeczy są mało profesjonalne
zdjęcia produktów.
Jak, więc fotografować nasze produkty, by przyciągały one uwagę
potencjalnych klientów?
Oto kilka podstawowych wskazówek :
1. Poznaj swój aparat
Pisałam już o tym w moim artykule „Podstawy fotografowania – Podstawowe
błędy przy fotografowaniu, czyli czego nie robić” - zanim weźmiesz aparat do ręki, przeczytaj jego instrukcję obsługi – to podstawa, którą każdy powinien znać.
2. Korzystaj z naturalnego światła
Ustaw produkt blisko okna i fotografuj
go w ciągu dnia (odradzam całkowicie robienie zdjęć wieczorem lub w nocy z
fleszem – zdjęcia są płaskie i bez wyrazu). Uważaj jednak, by nie fotografować
w bezpośrednim świetle (promienie słoneczne padające na obiekt).
3. Pomyśl o czystej powierzchni
Zwróć uwagę, by przy fotografowanym obiekcie nie pojawiły się niepotrzebne przedmioty,
które odwrócą od niego uwagę - jak np.: kawałek papieru, który akurat leży
na stole, gdzie fotografujesz produkt, drobiazgi znajdujące sie w tle za
obiektem, itp.
4. Użyj odpowiedniego tła
Najlepsze jest
jednolite, neutralne tło. W prostocie leży bowiem całe piękno. Możesz tu
użyc np. arkuszy papieru o jednolitym kolorze lub tych drukowanych do
scrapbookingu. Idealnie, jako tło, nadają się również naturalne deski (np.
parkiet podłogowy, stary drewniany stół), drukowane materiały, czy naturalne
środowisko (trawa, ziemia, piasek, itp.).
5. Fotografuj szczegóły
Pomyśl o Twoich potencjalnych klientach, którzy nie mogą dotknąć, poczuć i
obrócić produktu, by zobaczyć go z każdej strony, sprawdzić każdy interesujący
szczegół. Zrób to dla nich; sfotografuj obiekt z wielu perspektyw, zbliż się na
tyle, by przedstawić wszystkie oryginalne detale.
6. Stwórz
swój styl
Zastanów się, w jakim
stylu i w jakiej atmosferze mogłabyś sfotografować produkty, by ich
zdjęcia stały się natychmiast rozpoznawalne przez innych.
- Ten sam schemat: możesz użyć tego samego tła do wszystkich zdjęć, podobnych kolorów, czy tej samej modelki,
- Opowiedz historię: dodaj do fotografowanego obiektu inspirujące Cię rzeczy (inne przedmioty związane tematycznie z Twoim produktem), dzięki którym przedstawisz coś więcej niż tylko podstawowy produkt; baw się światłem, kolorem i stwórz fantastyczne wpadające w pamięć zdjęcia.
- Przedstaw użyteczność produktu; np.:jeśli jest to torba, zrób jej zdjęcie noszonej na ramieniu, czy zawieszonej na poręczy krzesła.
7. Popraw zdjęcia
Jesli uważasz, że zrobione przez Ciebie zdjęcie nie wyszło, jak chciałaś,
popraw je lekko w programie komputerowym do obróbki zdjęć (ja używam
Photoshop’a, istnieje również darmowy
program do sciągnięcia z sieci - GIMP). W internecie jest mnóstwo darmowych
tutoriali, które uczą obróbki zdjęć. Do zdobycia podstawowej wiedzy jak używać
takich programów, wystarczy wpisać w Google np. „rozjaśnianie zdjęć Photoshop”
i pojawi się dziesiątki stron na ten temat.
Postaraj się zwiększyć nasycenie kolorów, popraw kadrowanie, zadbaj o
odpowiednią wielkość zdjęcia (polecam 800 pikseli na dłuższym boku).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz